tirsdag den 18. januar 2011

Las Palmas dag 8

Så gik turen hjem til Danmark. Stod tidligt op, så vi kunne nå at pakke, og rengøre lejligheden. Vi stod klar kl 10.00 nede ved surfbutikken, da lejligheden lige skulle inspiceres, før jeg kunne få mit depositum tilbage. Derefter gik vi hen til stranden, og kiggede lidt på bølger, mens vi ventede på at taxien kom. For første gang på en uge var det overskyet! Men det skyldtes ikke skyer, men derimod sandstorme fra Sahara. De kalder det "Calima"....når vinden kommer fra Sahara, og tager alle de små støv- og sandpartikler med, som sandstorme der har frembragt! Det giver himlen og solen, et lidt sløret og grynet udseende.
En halv time senere sagde vi farvel, og sad nu i taxaen på vej til lufthavnen.
Ankom til lufthavnen lidt over 11, fik slæbt os indenfor, og fandt vores fly på skærmen.....Delayed! Og henne ved check inn, kunne de ikke sige hvad det skyldtes, eller hvor forsinket det var! Derfor kunne vi heller ikke blive checket inn, og ventede derfor i køen en halv times tid, indtil der til sidst skete noget, og check inn åbnede.
Efter en omgang grundig kropsvisitering, gik vi rundt og kiggede på butikker, og fik lidt at spise, inden vi skulle med flyet. Det var heldigvis kun forsinket 45 minutter.

Næste stop Danmark. Ankom i Kastrup kl 20.30, skyndte os at hente vores bagage, og så hen og finde metroen. Det var først da vi nåede Nørreport st., at vi fik en smagsprøve på det danske vejr......regn, tåge og køligt! Heldigvis tog vi en taxa hjem.....så resten af turen forløb perfekt.
Det er dog noget af en omvæltning, at komme hertil, fra solskind og 30 grader!