lørdag den 11. september 2010

Rødvig

Var ude og surfe for første gang i Danmark, for 2 dage siden, i Rødvig. Havde aftalt med en gut der hed Thomas, at vi kørte derned for at tjekke det ud. Forlod København ca 8,30, og nåede Rødvig lidt i 10.

Vi undersøgte først, hvor det ville være bedst at gå ud, og det blev sydsiden af molen, da den tilbød mere læ end den vindblæste nordside. Til at starte med var de højeste bølger omkring 1 meter, men senere på formiddagen blev de lidt større.

Her er et par videoklip, fra da vi ankom til Rødvig:

Jeg havde ikke surfet i over to mrd, og heller ikke svømmetrænet, så jeg blev tættere på land, og lærte mit nye surfboard at kende. Til at starte med gik det ikke så godt, men til sidst fandt jeg balancen, og begyndte at fange bølger.

Efter en lille pause ved 12 tiden, dukkede der nogle kajakroere op, og senere på dagen begyndte der at dukke flere surfere op. De fortalte om et andet spot i nærheden, hvor bølgerne skulle være større. Det skal prøves næste gang.......

Det var en god dag, med mindre bølger, men meget underholdende og god trænning. Er blevet mere optimistisk mht surfing i Danmark, og glæder mig til næste gang der er bølger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar