søndag den 22. maj 2011

Tilbage til Las Palmas

Så var det tid til at komme tilbage til Las Palmas.....på denne tid af året, skulle bølgerne være noget mindre, end de var i vinters! Med andre ord.....noget jeg ville turde at begive mig ud i.
Det blæste en del, da vi ankom til øen i onsdags.....men det var behageligt, da solen skinnede, og der var 26 grader. Det var formiddag, da vi ankom til campen, og da jeg først havde lektioner næste dag, så tog vi ud og handlede lidt ind, til de næste par dage.


Da vi kom ud fra en tøjbutik, kunne vi høre høj spansk musik.....så vi gik imod lyden, og lige rundt om hjørnet..............


Om aftenen tog vi ud at spise, da vi ikke orkede at lave mad......vi havde været oppe kl 2.30 om natten, efter kun et par timers søvn, for at kunne være ude af døren kl 4.00, hoppe på bussen til Nørreport st, metroen til lufthavnen, nå at checke ind inden 5.15, og i luften kl 6.00! Og det var ikke til at sove i flyet....så vi var godt trætte!

Næste dag blæste det om muligt endnu mere! Vejret var stadig dejligt, varmt og solskin, men vinden fik bølgerne til at bryde for tidligt, samt danne bølger mellem bølgene, så der ikke var en pause mellem hvert sæt! Men jeg kom ud at surfe, og det var hårdt, men dejligt at komme ud igen. Bagefter var jeg godt smadret, i både arme, ribben og ryggen!


Internettet virkede ikke, så det bad jeg ejeren af campen om at ordne!
Om eftermiddagen var vi en tur i centret igen, for at købe mad- og drikkevarer, og gå og kigge på butikker. Vi fik åbentbart kigget godt og grundigt.....for vi var først ude igen, da klokken var 21.15! Musikerne fra dagen før spillede igen idag......og faktisk også de næste par dage. Man kan nemt glemme, at man går rundt i et spansk indkøbs center.....men man bliver i den grad mindet om det, når 20 spanske folkemusikere går igang! Super fed oplevelse!

Fredag blæste det stadig ligeså slemt......men kom stadig ud at surfe. Var kun oppe og stå på brættet et par gange, og ellers foregik det meste af trænningen med at padle, imod den stærke strøm, og med at forcere de ekstra mange bølger, som vinden havde dannet.



Senere var vi henne og handle i supermarkedet, og købte nogle film, hvis nu at internettet stadig ikke virkede. Efter dette gik vi en tur på strandpromenaden, inden vi skulle spise. Der er en dygtig kunstner, der i øjeblikket udstiller flere af sine store skulpturer på promenaden.......




Da vi kom tilbage fra turen, fik vi at vide, at internettet virkede...........dejligt!

Dagen efter var jeg rigtig øm i ryggen, og havde svært ved at bøje mig ned! Dette kan skyldes, at det er længe siden jeg sidst har surfet, at vi ikke skulle strække ud efter undervisningen eller de hårde vind forhold.....eller måske en kombination af alle tre! Besluttede derfor, at springe dagens undervisning over. Istedet tog vi en tur ind til centrum af byen, for at shoppe og finde et sted at spise. Vi nåede centrum midt i siestaen, og derfor var flere butikker lukket.....og den butik vi gerne ville se, havde først åben igen på mandag. Så efter vi havde været inde i nogle butikker, begyndte vi at gå imod stranden, og gik ind og spiste på den lokale kina buffet.

Her søndag formiddag, er ryggen stadig ret øm, så springer også denne dags lektion over......til gengæld kan det være, at vi tager en dukkert senere.......

1 kommentar:

  1. Hej Janus!

    Jeg faldt over din blog i min desperate søgning efter danske surfere. Det er virkelig svært at komme i kontakt med surfmiljøet i dk, og jeg begyndte at tvivle på at det overhovedet findes!
    Så jeg blev vildt glad da jeg så at du surfer de danske vande og åbenbart ikke er alene om det!!

    Kan det være du vil hjælpe mig lidt ind i varmen? Jeg er simpelthen så nysgerrig for at vide mere!

    Mvh Nathalia

    (Jeg har selv taget surftimer i udlandet og er vild efter at komme igang herhjemme)

    SvarSlet